پروپوزال بررسی موانع استقرار دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل

دسته بندي : مباحث رشته ها » پروپزال
پروپوزال بررسی موانع استقرار دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل
دارای 36 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

عنوان پروپوزال: بررسی موانع استقرار دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل

تعداد صفحه: 36صفحه
فونت: B ZAR
فاصله سطرها: 1.15
منابع فارسی و لاتین: دارد
پرسشنامه و ضمائم: دارد
بندهای پروپوزال: عنوان، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف پژوهش (هدف اصلی، اهداف جزئی)، فرضیه های پژوهش، تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف مفهومی، تعریف عملیاتی)، روش تحقیق، طرح پژوهش، ابزار اندازه گیری، روش تجزيه و تحليل داده ها و...

پروپوزال مديريت اجرايي رشته بازاريابي


عنوان

بررسی موانع استقرار دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل

مقدمه
ورود به قرن بیست و یکم و عصر اطلاعات با چالش ها و نگرانی های بسیار جدی همراه بوده است به طوری که هیچ یک از برنامه های توسعه ای طراحی شده و فناوری های نوین قرن بیستمی نتوانسته اند تاثیر قاطعی بر حل این مسائل و تبعات ناشی از بروز آن ها برجای گذارند (کلی ، 2003). اما به نظر بسیاری از صاحب نظران، محققین، مدیران و دولت مردان،  انقلاب فناوری اطلاعاتی می تواند نقش اساسی در مواجهه با این چالش ها داشته باشد (مورنان ، 2002،ص12). یکی از مهمترین فرصت هایی که این فناوری پیش روی دولتمردان ومدیران قرار می دهد امکان مهندسی مجدد، معماری و افزایش قابلیت دسترسی، تقویت کارآمدی و پاسخگوتر ساختن دولت است که استفاده از آن در فرایند حکومت گری موجب پدیدار و پایدار شدن واقعیتی به نام دولت الکترونیکی  شده است که لازمه حکومت دولت ها در جوامع اطلاعاتی است (باکاس ،2001،ص5).
عوامل متعددی زمینه استقرار دولت الکترونیکی را فراهم می سازند و بخش دولتی را به سوی بر پایی آن سوق می دهند که عبارتند از:
الف) رشد فناوری به ویژه فناوری اطلاعات و پهنای باند مخابراتی : فناوری اطلاعات نماد عصر حاضر است که با نرخی فزاینده و تصاعدی در حال رشد است و برتمامی پدیده ها از جمله دولت و موسسات دولتی تاثیرات شگرفی بر جای گذاشته و خواهد گذاشت (نقدی فردهاشمیان،1382).
ب) افزایش سرمایه گذاری بنگاه های اقتصادی در بخش فناوری اطلاعات و تطبیق آن با نیازها و شرایط خویش: بنگاه های اقتصادی  سرمایه گذاری کلانی را در زمینه فناوری اطلاعات انجام داده اند و بخش دولتی نیز در پاسخگویی به شرایط کنونی و کم کردن شکاف بین بخش خصوصی و دولتی ناگزیر از سرمایه گذاری در این زمینه است. 
ج) رشد استفاده از اینترنت و عادت کردن مردم به استفاده از آن: اینترنت یکی از پدیده های منحصر به فرد قرن بیستم است که ضمن تاثیر گذاری بسیار بر زندگی مردم مزایای بی شماری نیز بر آن مترتب بوده که استفاده روز افزون و عمومیت یافتن از آن را موجب شده است (بورکه ،2000).
د) تغییر انتظارات شهروندان و بنگاه های اقتصادی و بالا رفتن سطح توقعات آن¬ها : انتظارات افراد در مورد خدمات و محصولات و نحوه و کیفیت ارائه آن به طور روز افزون در حال تغییر است و دولت ها نیز باید پاسخگوی این نیاز ها وانتظارات باشند (کلی، 2003).
ه) جهانی شدن :جهانی شدن دولت¬ها را وادار می¬سازد تا به منظور فروش کالا¬ها و خدمات و همچنین صدور فرهنگ و شناساندن خویش به سایر فرهنگ ها و تمدن ها به تاسیس دولت الکترونیکی اقدام کنند (باکاس، 2001، ص5).
مطالعات صورت گرفته در مورد برنامه های فناوری اطلاعات و اتباطات کشورهای مختلف بیانگر آن است که کشورهایی همچون ایلات متحده آمریکا، انگلستان، هنلد، چین، سنگاپور و حتی نامیبیا و نپال نیز بهره گیری از دولت الکترونیکی را به  طور جدی در دستور کار خود قرار داده اند و در تلاش هستند با سرعتی فزاینده تحولات عظیمی را در نحوه ارایه خدمات  عمومی رقم بزنند (بورکه ،2000).  اما این                       دولت ها برای رسیدن به اهداف نهایی وایده آل خود راهی دراز در پیش رو دارند.
دسته بندی: مباحث رشته ها » پروپزال

تعداد مشاهده: 6216 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:80 کیلوبایت

 قیمت: 67,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پروپوزال بررسی موانع استقرار دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل دارای 36صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.