پروپوزال بررسی میزان آمادگی الکترونیکی بانک ملی استان گیلان از دیدگاه خبرگان

دسته بندي : مباحث رشته ها » پروپزال
پروپوزال بررسی میزان آمادگی الکترونیکی بانک ملی استان گیلان از دیدگاه خبرگان
دارای 28 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

عنوان پروپوزال:بررسی میزان آمادگی الکترونیکی بانک ملی استان گیلان از دیدگاه خبرگان

تعداد صفحه: 28صفحه
فونت: B ZAR
فاصله سطرها: 1.15
منابع فارسی و لاتین: دارد
پرسشنامه و ضمائم: دارد
بندهای پروپوزال: عنوان، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف پژوهش (هدف اصلی، اهداف جزئی)، فرضیه های پژوهش، تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف مفهومی، تعریف عملیاتی)، روش تحقیق، طرح پژوهش، ابزار اندازه گیری، روش تجزيه و تحليل داده ها و...

پروپوزال مدیریت بازرگانی  گرایش بازاریابی

عنوان
بررسی میزان آمادگی الکترونیکی بانک ملی استان گیلان از دیدگاه خبرگان

مقدمه
بدون ترديد امروز در انقلابي ترين دوره تاريخ بسر مي بريم و تحول دائمي به واقعيت انكارناپذير و اساسي حيات بشر بدل شده است . آنچه زمينه چنين تغيير و تحول ژرف و شگرفي را پديد آورده و انقلاب سوم تاريخ بشر را از دو انقلاب نخست آن متمايز ساخته، دستاوردهاي فناوري جديد و متأخر بشري است؛ دستاوردهايي كه با عنوان فناوري ارتباطات و اطلاعات (فاوا) شناخته مي شوند. ( Menoua  , Taylor ,  2006 ; Kauffman , Kumar, 2008 ) با ظهور اين فناوریها و توسعه کاربرد آن ها، سازمان ها و جوامع با ترسیم چشم اندازی روشن از اهداف آينده و تجزيه و تحلیل شرايط کنونی به برنامه ريزی برای ايجاد تغییرات ساختاری و بکارگیری فاوا برای افزايش کارايی و رفاه شهروندان روی آورده اند. (رضایی کلید بری ، داوری ، ایمانی  1391 )
براي بكارگيري موثر تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات، كشورها بايد به آمادگی مطلوب در زمينه هاي زيرساخت، فراهم بودن دسترسی به تكنولوژي مذكور براي بخش عمده اي از جمعيت كشور و چارچوب مناسبی از قوانين و مقررات براي استفاده از اين تكنولوژي دست يابند . الزامات دست يابی به اين اهداف گسترش ظرفيت هاي موجود با سرعت چشم گير است.  اين ظرفيت با ميزان آمادگی كشور يا سازمان يا به عبارتی با آمادگی الكترونيكی سنجيده می شود.  آمادگی الكترونيكی به معناي ميزان و اندازه مشاركت هر جامعه يا سازمان در فضاي شبكه اي است.  با ارزيابی ميزان آمادگی الكترونيكی سازمان ها، جوامع می توانند وضعيت موجود خود را از ابعاد مختلف توسعه تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات مورد بررسی قرار دهند و با برنامه ريزي بر روي شاخص ها ومعيارهاي مرتبط، سطح مطلوبيت آنها را ارتقاء بخشند.  بنابراين در راستاي آمادگی الكترونيكی در سطح ملی بايد در سطح سازمانها نيز اين آمادگی گسترش يابد. (باقری نژاد، ستاری، 1391)
با توجه به مطالب بیان شده در این فصل به بیان مساله، چارچوب نظری، فرضیه‌ها، سوالات و اهداف و اهمیت و ضرورت، تعریف متغیرها و قلمرو تحقیق پرداخته می‌شود.



بیان مسئله
محققان بر اين باورند که ما اکنون در عصر اطلاعات زندگی می کنیم، عصری که در آن دانش و اطلاعات ضرورتی اجتناب ناپذير به حساب می آيند، دلیل پیدايش اين عصر، فناوری های جديدی است که تحت عنوان فناوری ارتباطات و اطلاعات  )فاوا(  شناخته می شوند  با ظهور اين فناوریها و توسعه کاربرد آن ها، سازمان ها و جوامع با ترسیم چشم اندازی روشن از اهداف آينده و تجزيه و تحلیل شرايط کنونی به برنامه ريزی برای ايجاد تغییرات ساختاری و به کاربری فاوا   برای افزايش کارايی و رفاه شهروندان روی آورده اند. (رضایی کلید بری ، داوری ، ایمانی  1391 )
در این میان بانک ها نیز با حرکت به سوي بانکداري الکترونیکی و عرضه خدمات مالی جدید، نقش شایان توجّهی در افزایش حجم تجارت الکترونیکی ایفاء می نمایند. (حسن زاده و الهی،1387، ص 266)  همچنين توجّه به نیازهای انفورماتیکی بانک ملّی ایران به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام همواره مورد توجّه ويژه مدیریت شرکت خدمات انفورماتيک و کادر متخصّص آن بوده است تا جايي که حداکثر توان کارشناسی خود را در جهت رفع کمبودها و نقایص فنّی بکار گرفته تا با توجّه به روند حداکثری رشد فعّالیتهای این بانک، توان پردازشی، نرم افزاری و سخت افزاری خود را ارتقا بخشد، با توجّه به افزایش قابل توجّه تراکنش های سیستمی بانک ملّی ایران و تجربه 8 دوره واریز یارانه ها  )که بیش از 25 درصد سهم واریزی کل بانک های کشور را شامل می شود(  ارتقاء تجهیزات سخت افزاری مرکز و به روز رسانی نرم افزارهای سیستمی، اجتناب ناپذیر می نمود. (اتوماسيون بانك ملي ايران،1390،ص 31). كاربرد فنّاوری اطلاعات در بانکداری نوین، ارائه خدمات شبانه روزی  در دورترین نقاط را تبدیل به یکی از ابتدایی ترین خواسته های مشتریان نموده و نپرداختن به آن منجر به حذف بانكها از عرصه رقابت خواهد شد. ( خوشه چين،1390،ص 137)
دسته بندی: مباحث رشته ها » پروپزال

تعداد مشاهده: 5965 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:160 کیلوبایت

 قیمت: 67,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پروپوزال بررسی میزان آمادگی الکترونیکی بانک ملی استان گیلان از دیدگاه خبرگان دارای 28صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.