پروپوزال مقایسه وضعیت کیفیت زندگی در بیماران MMT با NA

دسته بندي : مباحث رشته ها » پروپزال
پروپوزال مقایسه وضعیت کیفیت زندگی در بیماران MMT با NA
دارای 12 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

عنوان پروپوزال: مقایسه وضعیت کیفیت زندگی در بیماران MMT با NA

تعداد صفحه: 12 صفحه
فونت: B ZAR
فاصله سطرها: 1.15
منابع فارسی و لاتین: دارد
پرسشنامه و ضمائم: دارد
بندهای پروپوزال: عنوان، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف پژوهش (هدف اصلی، اهداف جزئی)، فرضیه های پژوهش، تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف مفهومی، تعریف عملیاتی)، روش تحقیق، طرح پژوهش، ابزار اندازه گیری، روش تجزيه و تحليل داده ها و...

عنوان تحقيق به فارسي:
"مقایسه وضعیت کیفیت زندگی در بیماران MMT با NA"
عنوان تحقيق به انگليسي:
“Comparison of quality of life in patients  MMT with NA”

4- بيان مساله (تشريح ابعاد، حدود مساله ، معرفي دقيق مساله ، بيان جنبه هاي مجهول و مبهم و متغيرهاي مربوط به پرسش هاي تحقيق ، منظور تحقيق )
واژه اعتیاد   به معنی عادت کردن و احساس نیاز است(صلحی و ابولفتحی،1392). سازمان بهداشت جهانی (2002؛ به نقل از سهرابی، 1387) ویژگی های اعتیاد را این گونه بیان می کند: 1) نیاز به مصرف یک ماده شیمیایی که عدم مصرف آن سبب ایجاد حالات غیر عادی در بدن شده و برای معتادان غیر قابل تحمل می شود؛ 2) تمایل به افزایش تدریجی میزان مصرف دارو برای کسب لذت و آرامش؛ 3) وابستگی جسمی و روانی به دارو؛ 4) احساس خوشی که بعد از استعمال دارو به معتاد دست می دهد. ماده مخدر ماده ای است که مصرف یا استعمال آن باعث می شود حالت غیر طبیعی و یا غیر عادی مانند رخوت، نشاط، افسردگی، تحرک بیش از حد در انسان به وجود آید و تغییر (تشدید و تضعیف) عملکرد اعضای بدن را موجب می شود.
 سازمان بهداشت جهانی در سال 1964 واژه وابستگی دارو  را به جای اعتیاد توصیه نمود (کاپلان و سادوک، 2010؛ نقل از صلحی و ابوالفتحی، 1392). مهمترین ویژگی وابستگی به مواد مجموعه ای از نشانه های جسمی؛ رفتاری و روانشناختی است که دلالت بر آن دارد که شخص با وجود داشتن مشکلات قابل توجه در رابطه با مصرف مواد به مصرف آن ادامه دهد؛ و برای رفع این نیاز به انجام رفتارهای مخاطره آمیزی ناگزیر می شود که زندگی اجتماعی و فردی وی دچار اختلال می شود(صلحی و ابولفتحی،1392).

دسته بندی: مباحث رشته ها » پروپزال

تعداد مشاهده: 5549 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:20 کیلوبایت

 قیمت: 51,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پروپوزال مقایسه وضعیت کیفیت زندگی در بیماران MMT با NA
    دارای 12 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.