پروپوزال بررسی اثربخشی آموزش قصه های قرآنی در مهدهای قرآن بر افزایش هوش معنوی کودکان 4 تا 6 سال

دسته بندي : مباحث رشته ها » پروپزال
پروپوزال بررسی اثربخشی آموزش قصه های قرآنی در مهدهای قرآن بر افزایش هوش معنوی کودکان 4 تا 6 سال
دارای 17 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

عنوان پروپوزال: بررسی اثربخشی آموزش قصه های قرآنی در مهدهای قرآن بر افزایش هوش معنوی کودکان 4 تا 6 سال

تعداد صفحه: 17 صفحه
فونت: B ZAR
فاصله سطرها: 1.15
منابع فارسی و لاتین: دارد
پرسشنامه و ضمائم: دارد
بندهای پروپوزال: عنوان، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف پژوهش (هدف اصلی، اهداف جزئی)، فرضیه های پژوهش، تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف مفهومی، تعریف عملیاتی)، روش تحقیق، طرح پژوهش، ابزار اندازه گیری، روش تجزيه و تحليل داده ها و...

عنوان به زبان انگليسي :

“Evaluate the effectiveness of education Quranic stories in Quran kindergarten on spiritual intelligence in children 4 to 6 years”

ج- بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :

قصه‌گویی در طول تاریخ مورد علاقه و توجه بـشر‌ بـوده‌ و برای او جذابیت و کشش خاصی داشته است. به همین دلیل، قصه یکی از ابزارهای مهم اصلاح رفتار محسوب می‌شود. قرآن کریم نیز به نیاز بشر و گرایش او به قصه توجه‌ نشان‌ داده و با تأکید بر علایق طـبیعی انـسان بسیاری از مباحث ظریف اعتقادی، اجتماعی و اخلاقی را در قالب زیباترین داستان‌ها طرح و ارائهء می‌نماید (هویدا و همایی، 1389). خداوند متعال در سوره‌های متعدد قرآن کریم‌ از‌ طریق نقل داستان گذشتگان سعی در هدایت، تربیت و اصلاح رفتار بشر داشـته اسـت. حتی‌ خداوند خود را قصه‌گو می‌خواند و خطاب به پیامبر‌ خود‌ حضرت‌ محمد(ص)می‌فرماید: «ما بهترین‌ قصه‌ها را به وحی این قرآن بر‌ تو‌ می‌گوییم»(سوره یوسف،آیه 3).
واژهء قصه از اصل«قصص»به معنی«پی‌جویی»است. اصطلاح قصه در فرهنگ قرآن به معنی، پی‌جویی، تحلیل و بررسی حوادث مـهم تـاریخ انـبیاء‌ براساس‌ بینش‌ الهی است کـه هـدف از آن عـبرت و درس گرفتن از‌ حوادث برای زندگی خود، تذکر، بیداری، تحول و تثبیت دل مؤمنین است(نقی‌پور، 1380). در همین ارتباط، در قرآن در سورهء کهف(آیه 64)چنین آمده است: «به‌ راستی‌ در‌ سرگذشت آنان‌ (پیامبران)برای خردمندان عـبرتی اسـت». در جـایی دیگر نیز چنین آمده است: «قصه‌ها‌ را‌ برای آنها بـازگو کن تـا شاید بیندیشند»(سوره اعراف،آیه 176). براساس آیات قرآن، قصه در قرآن خبر و سرگذشت حقی‌ است‌ مبتنی‌ بر‌ دانش الهی که برای گسترش اندیشه و ایـجاد عـبرت در خـردمندان به‌ گونه‌ای‌ بیان‌ می‌شود تا آنان در رفتار و کردار خود تعقل کـنند و آن را اصلاح کنند.

دسته بندی: مباحث رشته ها » پروپزال

تعداد مشاهده: 5993 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 67,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پروپوزال بررسی اثربخشی آموزش قصه های قرآنی در مهدهای قرآن بر افزایش هوش معنوی کودکان 4 تا 6 سال
    دارای 17 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.