پروپوزال شناخت و بررسی وضعیت رسوبگذاری در سد شهید عباسپور

دسته بندي : مباحث رشته ها » پروپزال
پروپوزال شناخت و بررسی وضعیت رسوبگذاری در سد شهید عباسپور
دارای 15 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

عنوان پروپوزال: شناخت و بررسی وضعیت رسوبگذاری در سد شهید عباسپور

تعداد صفحه: 15صفحه
فونت: B ZAR
فاصله سطرها: 1.15
منابع فارسی و لاتین: دارد
پرسشنامه و ضمائم: دارد
بندهای پروپوزال: عنوان، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف پژوهش (هدف اصلی، اهداف جزئی)، فرضیه های پژوهش، تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف مفهومی، تعریف عملیاتی)، روش تحقیق، طرح پژوهش، ابزار اندازه گیری، روش تجزيه و تحليل داده ها و...

شناخت و بررسی وضعیت رسوبگذاری در سد شهید عباسپور
بيان مساله (تشريح ابعاد، حدود مساله، معرفي دقيق مساله، بيان جنبه هاي مجهول و مبهم و متغيرهاي مربوط به پرسش هاي تحقيق، منظور تحقيق)
احداث سد روی یک رودخانه اثرات مهمی بر جریان آب و رسوب آن داشته و باعث تغییرات درازمدت مورفولوژیکی در رودخانه می گردد. تجمع رسوبات در پشت سدها موجب کاهش ظرفیت ذخیره و در نتیجه محدود شدن عمر مفید آنها می شود (موسوی و همکاران، 1385). بر اساس گزارش کمیته بین المللی سدهای بزرگ (ICOLD) بیش از 40000 سد بزرگ وجود دارد که در مجموع ظرفیت ذخیره سازی آب این سدها در حدود 7000 کیلومتر مکعب تخمین زده می شود. در اثر رسوبگذاری سالانه به طور متوسط 5/0 تا 1 درصد ظرفیت سدها معادل 45 کیلومتر مکعب می باشد،کاسته می شود (خسروپور، 1388). مجموع کل ظرفیت سدهای مخزنی کشور در حدود 005/0 مجموع ظرفیت مخزن های دنیا می باشد و برداشت های هیدروگرافی از مخازن نشان میدهد که به طور متوسط سالیانه در حدود 75/0 تا درصد ظرفیت سدهای کشور تحت اثر رسوب گذاری از بین می رود که این مقدار معادل 175 تا 250 میلیون مترمکعب است (Water Research Institude، 2000).
بررسي ها نشان مي دهد كه اكثر برآوردهاي تقريبي متداول در دنيا كه براي تخمين رسوبگذاري مخازن كشورمان در سنوات گذشته مورد استفاده قرار گرفته مقاديري كمتر از واقعيت را نشان داده اند. يكي از دلايل اين موضوع علاوه بر اينكه ممكن است خطاهايي در اطلاعات اوليه وجود داشته باشد، این است كه معادلات و روش هاي استفاده شده در نقاطي خارج از كشور و شرايطي متفاوت و بر اساس مطالعات ميداني خاص كاليبره شده اند (رحمانیان و همکاران، 1386). بدين منظور از روش هاي تجربي و يا مدل هاي رياضي بر مبناي اطلاعات آماري استفاده مي شود.

دسته بندی: مباحث رشته ها » پروپزال

تعداد مشاهده: 5973 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: ورد وقابل ویرایش می باشد

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:24 کیلوبایت

 قیمت: 67,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پروپوزال شناخت و بررسی وضعیت رسوبگذاری در سد شهید عباسپور
    دارای 15 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.