پروپوزال بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و تعلل ورزی تحصیلی در دانش آموزان

دسته بندي : مباحث رشته ها » پروپزال
پروپوزال بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و تعلل ورزی تحصیلی در دانش آموزان
دارای 23 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

عنوان پروپوزال: بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و تعلل ورزی تحصیلی در دانش آموزان

تعداد صفحه: 23 صفحه
فونت: B ZAR
فاصله سطرها: 1.15
منابع فارسی و لاتین: دارد
پرسشنامه و ضمائم: دارد
بندهای پروپوزال: عنوان، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف پژوهش (هدف اصلی، اهداف جزئی)، فرضیه های پژوهش، تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف مفهومی، تعریف عملیاتی)، روش تحقیق، طرح پژوهش، ابزار اندازه گیری، روش تجزيه و تحليل داده ها و...



موضوع: بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی، نگرش تحصیلی و تعلل ورزی تحصیلی در دانش آموزان مقطع دبیرستان.
The relationship between academic achievement, academic attitude and procrastination in high school students.
بیان مساله:
تعلل ورزی ، صفتی روان شناختی است که در زندگی و در میان قشرها و رده های سنی مختلف دیده می شود. به خصوص در محیط های آموزشی میان فراگیران، بسیار شایع است و با پیامدهای زیان باری از جمله گرفته نمره های پایین کلاسی تا انصراف های دوره ای همراه است (کولینز ، آنوگ بوزی  و جیااو ، 2008). در این راستا، پژوهش های انجام گرفته به رابطه این پدیده با عوامل روان شناختی مختلفی از جمله اعتماد به نفس پایین، خودکارآمدی پایین در خود تنظیم گری، خلق و صفات شخصیتی، جهت گیری های هدف و کاربرد ضعیف مهارت های یادگیری تمرکز داشته اند و به نظر می رسد هر یک از این متغیرها در پیش بینی تعلل ورزی نقش داشته باشند. از سویی دیگر، عوامل زمینه ساز تعلل ورزی کمتر مورد شناسایی قرار گرفته (فریتزش ، یانگ  و هیکسون ، 2003) و علی رغم پژوهش های رو به رشد، هنوز در مورد علل تعلل ورزی باید دانش خویش را گسترش داد. از این رو، تعلل ورزی به عنوان یکی از موارد درک نشده بشریت باقی مانده است (استیل ، 2007).
تعلل ورزی تمایل به اجتناب از فعالیت، محول نمودن کار به آینده و استفاده از عذرخواهی برای توجیه تاخیر در انجام فعالیت(شهنی ییلاق، مهرابی زاده هنرمند، حقیقی و سلامتی، 1385) و مشکل مدیریت زمان است و همچنین فرآیند پیچیده ای است که شامل مولفه های هیجانی، شناختی و رفتاری است (فی  و تانجنی ، 2000). براساس نظریه های رفتاری تعویق انداختن کار و فعالیت برای فرد تعلل ورز اثر تقویتی بیشتری نسبت به انجام فعالیت ها دارد و از نظر روان کاوی، تعلل ورزی نشانگر هیجان های روانی و احساسات مربوط به خانواده است. در نظریه های شناختی به نقش اعتقادات غیر منطقی و انتظارات غیر واقعی در تعلل ورزی تاکید می شود (بالکیس  و دورو ، 2007).

دسته بندی: مباحث رشته ها » پروپزال

تعداد مشاهده: 5573 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:37 کیلوبایت

 قیمت: 67,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پروپوزال بررسی رابطه بین پیشرفت تحصیلی و تعلل ورزی تحصیلی در دانش آموزان دارای 23 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.