تربیت جنسی کودکان ونوجوانان

دسته بندي : مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

دانلود ورد با موضوع تربیت جنسی کودکان ونوجوانان دارای 26 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 26 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:

عنوان مقاله تربیت جنسی کودکان ونوجوانان فهرست مطالب مقدمه 3 سوابق تحقیق 4 متن اصلی تحقیق 5 درک همانندی جنسی در کودک 6 خانواده و آموزش هویت جنسی 7 عوامل محیطی: 11 آثار بی هویتی جنسی دختر و پسر 12 مراحل رشد جنسی کودکان و نوجوانان 13 راهکار ها و پیشنهادات 20 نتیجه گیری 22 منابع و ماخذ 24 مقدمه مادر ، پدر و اعضای تعیین کننده‌ی خانواده نقشی موثر در پرورش رفتارهای جنسی سالم فرزندانشان به عهده دارند . آنان باید سعی کنند با شناخت مراحل رشد جنسی کودکان و نوجوانان ، واقعیت‌های ظریف و آداب تربیتی مرسوم فرهنگ و جامعه‌ی خود را به بچه‌هایشان منتقل کنند . آموزش‌های زود هنگام و ناشیانه‌ی مسایل جنسی به کودکان و نوجوانان گاه آنان را چنان دچار دلهره و اضطراب می‌کند که اصول بهداشت روانی خانواده را خدشه‌دار می‌سازد . از طرف دیگر ، اگر این آموزش‌ها دیر هنگام ، نا کافی و غیر واقعی باشند ، نمی‌توانند مفید واقع گردند . اگر پدر و مادر بتوانند به پرسش‌ها و کنجکاوی‌های جنسی فرزندان خود پاسخ‌های مناسب و سنجیده بدهند ، می‌توانند مانع از انحراف فکری ، سرکوب جنسی و مخفی کار آنان شوند . بچه‌ها هنگام تولد ، دارای جنسیت دختر یا پسرند ، جنسیتی که می‌تواند متاثر از نگرش‌ها ، دیدگاه‌ها و برداشت‌های متفاوت افراد جامعه باشد . والدین و برداشت‌های متفاوت افراد جامعه باشد . والدین و مراقبین نزدیک کودکان می‌توانند با برقراری رابطه‌ای دوستانه ، توام با اعتماد و احترام ، درباره‌ی مسایل و موضوعات مختلف ، از جمله امور جنسی ، اطلاعات و آگاهی‌های لازم و صحیح به آن‌ها بدهند . والدین می‌توانند از این طریق با افکار ، احساسات و هیجانات جنسی فرزندانشان به صورت فعال و پویا آشنا باشند و مبانی ارزشی خود را به تدریج در آن مستحکم سازند . توصیه‌هایی که والدین به فرزندانشان (چه دختر و چه پسر) می‌کنند ، باید در برگیرنده‌ی اطلاعات و دانسته‌هایی درباره‌ی روابط انسانی ، هویت جنسی ، رعایت مسایل بهداشتی ، مهارت‌های زندگی ، ارزش‌ها و اخلاقیات انسانی ، بیان احساسات و نیازها ، تصمیم‌گیری‌های مسئولانه و حفظ و افزایش عزت‌نفس آنان باشد . این مهارت‌ها باید در خانواده و بین اعضای موثر و مطمئن آن پایه‌ریزی و استوار شوند تا در هنگام لزوم ، کودک ، نوجوان و جوان ، بتواند به نحوی شایسته از آن‌ها استفاده کند . هر چه مادر و پدر از نقش‌های جنسیتی خود رضایت و خشنودی بیش‌تری داشته باشند ، بهتر می‌توانند دیدگاه‌ها و هویت خود را به فرزندانشان نیز انتقال دهند و الگویی شایسته برای آنان باشند . کودکان نیازمند شرایط و موقعیت‌هایی‌اند که بتوانند مهارت‌های اساسی زندگی را بر اساس اصل احترام گذاشتن به اخلاقیات و دیدگاه‌های خانوادگی بیاموزند و تجربه کنند .
دسته بندی: مباحث رشته ها » مقاله و تحقیق

تعداد مشاهده: 5522 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:273 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع تربیت جنسی کودکان ونوجوانان دارای 26 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد صفحه : 26 صفحه
    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس