ادبیات نظری تحقیق تصویر تن

دسته بندي : مباحث رشته ها » مبانی نظری

دانلود ورد با موضوع ادبیات نظری تحقیق تصویر تن دارای 34 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد صفحه : 34 صفحه
فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

 

قسمتی از متن نمونه:


خلاصه ای از کار:
تصویر تن
تعریف و اهمیت تصویر تن                                                   
انتقال به دورهی نوجوانی با تجربیات سریع، غیرمنتظره و جدید در حوزههای اجتماعی، شناختی، فیزیکی، هیجانی و روانشناختی همراه است. اینها در واقع چالشهای رشدی هستند که نوجوان با آن روبهرو می-باشد و استرس شدیدی را به او وارد میسازد. استرس و فشار نوجوانی باعث تشدید تجربهی تنش شده و نوجوان

تصویر تن منفی
تصویر تن منفی سازهای است که در مشکلاتی نظیر افسردگی، چاقی و طیف خوردن بیمارگونه دیده میشود (کش و بروزینسکی ، 2002، شوارتز و برونل، 2004، هر دو به نقل از رایگان و همکاران، 1385). این طیف از ترکیبات متفاوت و درجاتی از پرخوری افراطی و اشکال زیانبخشی از کنترل وزن، نظیر رژیمهای محدودکننده و وادار کردن خود برای برگرداندن غذا را در بردارد و بهطور کلی، تصویر تن منفی، یک پیشبینیکننده مستقل برای خوردن بیمارگونه است (لوین و پیران ، 2004).
.
تفاوتهای جنسی در تصویر تن
اریک اریکسون مطرح میکند که ویژگیهای فیزیکی، نقش مهمی در شکلگیری هویت دارند. با این وجود براساس نظر اریکسون معانی این اسنادها و ویژگیها برای دو جنس متفاوت میباشد. هویت در زنان، مبتنی بر جذابیت است. بدینمعنی که آنها چطور به خوبی میتوانند یک مرد را جذب کنند. برای مردان، هویت مبتنی
.
عوامل مرتبط با تصویر تن
یک ارزیابی منفی از بدن، طیفی از نارضایتی خفیف تا بیزاری افراطی دارد. تصویر تن منفی میتواند در رشد عزتنفس سالم، ایجاد و حفظ روابط جنسی مثبت و رفتارهای سالم خوردن، تداخل ایجاد میکند (کش، 2002). افرادی که از بدن خود ناراضی هستند، ممکن است از موقعیتهایی که باعث آگاهی بیشتر آنها از ظاهر خودشان میشود، مانند فعالیتهای جنسی یا پوشیدن لباس-های خاص پرهیز کنند. آنها همچنین زمان و توجه زیادی به استفاده از ورزش، رژیم، آرایش و تمیز کردن، صرف بدن خود میکنند (روزن ، 2002، به نقل از وود- بارکالو، 2006).

تغییر فکر دربارهی بدن
افراد زیادی معتقدند که تنها راه برای اینکه احساس بهتری راجع به بدنشان داشته باشند، تغییر شکل و وزنشان است. کاهش وزن میتواند راهی مهم برای ایجاد احساس بهتر راجع به خودتان باشد. با این وجود آن تنها راه نیست. شما میتوانید این احساس بهتر را با تغییر فکر و خودگوییهایتان ایجاد نمایید. گسترش حس خودتان به عنوان یک شخص بدون تأکید زیاد بر شکل و وزن (یعنی آنکه خودتان را به عنوان یک فرد بدون تأکید زیاد بر شکل و وزن بپذیرید) میتواند به شما کمک کند که حس بهتری نسبت به ظاهرتان داشته باشید (میشل و همکاران، 2008).

پذیرش نقش جسمی و فیزیکی خود
ویژگیهای جسمانی و جنسی، آشکارترین و ملموسترین واقعیتی هستند که نوجوان به عیان میبیند و تجربه می-کند. او

ارتباط تصویر تن و اختلال پرخوری
افراد با اختلال پرخوری اغلب از وزن و شکل بدنشان ناراضی هستند. افکار منفی دربارهی وزن، شکل و ظاهر در شروع و نگهداری مشکلات پرخوری نقش دارند. فردی که از بدن خود ناراضی است، اغلب برای رسیدن به وضع دلخواه رژیمهای سختی میگیرد. به جهت آنکه بدن او از وضع طبیعیاش خارج شده، برای رسیدن به تعادل و جبران وزن از دست رفته دست به پرخوری میزند، که این مسئله به نوبهی خود منجر به بروز احساسات منفی دربارهی ظاهر شده و پرخوری را تشدید میکند (میشل و همکاران، 2008).
دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

تعداد مشاهده: 6567 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:217 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ورد با موضوع ادبیات نظری تحقیق تصویر تن دارای 34 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد صفحه : 34 صفحه
    فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس