گزارش کار آموزی کاربرد سیستم GIS در شبکه توزیع برق

دسته بندي : کاراموزی و مشاغل » مهندسی برق
این فایل گزارش کاراموزی کاربرد سیستم GIS در شبکه توزیع برق می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 30 صفحه می باشد.


چکیده

   امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در کلیه زمینه ها ، دیگر محاسبات و طراحیهای دستی جای خود را به سیستمهای پیشرفته رایانه ای داده است در این میان یکی از مهمترین  سیستمهای کامپیوتری ، سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS می باشد سیستم اطلاعات جغرافیایی شبکه های توزیع برق کاربردهای فراوانی دارد که از مهمترین این کاربردها در طراحی و بهره برداری شبکه های برق می باشد که همانگونه که در این گزارش کار ذکر خواهد شد ، سیستم اطلاعات  جغرافیایی GIS جایگاه مهمی در افزایش سطح ایمنی افراد و تجهیزات خواهد داشت.



مقدمه:
   در دهه 1970 با پیشرفت علم و امکان دسترسی به فناوری های کامپیوتری و تکنولوژیهای لازم برای کار با داده های مکانی، سیستم اطلاعات جغرافیایی یا GIS  برای فراهم آوردن قدرت تجربه و تحلیل حجم های بزرک داده های جغرافیایی شکل گرفت.در دهه های اخیر به سبب گسترش تکنولوژی های کامپیوتری، سیستم های اطلاعات جغرافیایی امکان نگهداری به روز داده های مرجع و نیز امکان ترکیب مجموعه داده های مختلف را به طور موثر فراهم ساخته اند.نقطه قوت اصلی GIS در استفاده از رویه های فاصله ای و آماری جهت آنالیز و تحلیل مشخصه ها و اطلاعات جغرافیایی می باشد. نتیجه نهایی تحلیل می تواند به صورت اطلاعات مشتق شده ، اطلاعات درون یابی یا اطلاعات اولویت بندی باشد.
 GIS  یک سیستم کامپیوتری  با  توانایی های اسمبل کردن،ذخیره،دست کاری و نمایش اطلاعات جغرافیایی می باشد داده ها با توجه به محلشان  هویت شناسی می شوند. یک سیستم اطلاعت جغرافیایی GIS یک ابزار بر پایه کامپیوتری جهت نقشه برداری و تحلیل آن چیزهایی است که در روی زمین وجود دارد و حوادثی که روی زمین اتفاق می افتد.  یک GIS هرگز به تنهایی نمی تواند وجود داشته باشد بلکه نیازمند به وجود سازمان منسجمی از نیروی انسانی،تجهیزات وتسهیلات می باشد تا مسئولیت پیاده سازی و نگهداری GIS را بر عهده گیرد، لذا با توجه به استقرار سیستم GIS شبکه های توزیع برق در شهرستان مشهد و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی جهت استقرار این سیستم در سایر شهرستانها در این گزارش کارآموزی به کاربردهای سیستم GIS در شبکه های توزیع برق و نقش آن در افزایش سطح ایمنی کارکنان و تجهیزات اشاره ای می گردد.
   در فصل اول گزارش ، با محل کار آموزی و چارت سازمانی امور برق ناحیه 7 مشهد آشنا می شویم ، در فصل دوم تعریفی از GIS  واجزای تشکیل دهنده و طریقه استفاده از GIS می پردازیم،فصل سوم نیز آشنایی مقدماتی برداشت معابر ، اصطلاحات و وسایل اتصال در شبکه توزیع آشنا می شویم .




دسته بندی: کاراموزی و مشاغل » مهندسی برق

تعداد مشاهده: 17375 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:5,675 کیلوبایت

 قیمت: 33,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    برای دانلود محصول ، بر روی دکمه خرید کلیک کنید تا به صفحه پرداخت منتقل شوید . پس از اتمام فرآیند خرید و پرداخت آنلاین ، لینک دانلود در اختیار شما قرار خواهد گرفت .
    علاوه بر آن یک نسخه هم برای شما ایمیل می شود .

  • محتوای فایل دانلودی:
    گزارش کاراموزی کاربرد سیستم GIS در شبکه توزیع برق. این فایل گزارش کاراموزی کاربرد سیستم GIS در شبکه توزیع برق می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 30 صفحه می باشد.