پاورپوینت حسابداری سرمایه گذاری کوتاه مدت و حسابداری مطالبات در حسابداری میانه

دسته بندي : مباحث رشته ها » اقتصاد
این پاورپوینت در مورد حسابداری سرمایه گذاری کوتاه مدت و حسابداری مطالبات در حسابداری میانه در 42 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل:  حسابداری سرمایه گذاری کوتاه مدت و حسابداری مطالبات در حسابداری میانه،حسابداری سرمایه گذاری کوتاه مدت،سرمایه گذاری،سرمایه گذاری کوتاه مدت در سهام،روشهای ارزیابی سرمایه گذاریها،روش ارزش بازار،مالیات سود سهام،روشهای حسابداری مطالبات،مطالبات تجاری،مطالبات مشکوک الوصول،بازیافت مطالبات سوخت شده ،روش درصدی از فروش نسیه،مانده حسابهای دریافتنی،روش شناسایی ویژه روش حذف مستقیم، و...ومنابع می باشد.

قسمتی از متن:
 
 سرمایه گذاری کوتاه مدت سرمایه گذاری نقد مازاد بر نیازهای جاری شرکت در اوراق بهاداری است که به منظور کسب بازدهی در دوره ای کوتاه تر از یک سال انجام می گیرد.
 سرمایه گذاریها با توجه به مقصود مدیریت از سرمایه گذاری، در ترازنامه طبقه بندی می گردند.در صورتی یک سرمایه گذاری در طبقه بندی دارایی جاری قرار می گیرد که مدیریت به قصد کوتاه مدت ان را تحصیل کرده و بازار اماده ای برای تبدیل سریع ان به نقد وجود داشته باشد. به طور کلی ضوابط شناسایی سرمایه گذاریهای انجام شده به عنوان سرمایه گذاری کوتا مدت عبارتند از:
 
 الف- قابلیت تبدیل به نقد سریع برای اوراق سرمایه گذاری شده وجود داشته باشد و
 
 ب- سرمایه گذار باید به قصد تبدیل اوراق به نقد در طی مدتی کمتر از یک سال از تاریخ ترازنامه و یا در طی مدت
 چرخه عملیات هر کدام که کوتاه تر باشد، در اوراق بهادار سرمایه گذاری کرده باشد.
 
 براساس تعریف انجام شده در استاندارد حسابداری شماره ۱۵ ، سرمایه گذاری « نوعی دارایی است که واحد سرمایه گذار برای افزایش منافع اقتصادی از طریق توزیع منافع ، افزایش ارزش و یا مزایای دیگر نگهداری می کند ». سرمایه گذار ی ها ممکن است به شکل مالی نظیر سرمایه گذاری در سهام ، اوراق قرضه و یا سپرده های بانکی انجام گرفته و یا در قالب دارایی های فیزیکی مثل زمین و ساختمان ، فلزات گرانبها و امثال آن نگهداشته شود .
 
 اصولاً دلایل مختلفی ممکن است از انجام سرمایه گذاری تعقیب گردد . از جمله این دلایل ، استفاده از وجوه نقد مازاد برای تحصیل یک بازدهی مناسب ، ایجاد روابط و مناسبات تجاری با شرکت های دیگر بقصد بهبود سودآوری و یا حصول اطمینان از تولید کارآمد و توسعه فعالیت های شرکت را می توان نام برد . قابل توجه است که در خصوص سرمایه گذاری های کوتاه مدت استفاده بهینه از وجود نقد مازاد به منظور کسب بازدهی مناسب در دوره ای کوتاهتر از یکسال هدف و دلیل اصلی سرمایه گذاری تلقی می گردد .
 
 بهای تمام شده یک سرمایه گذاری شامل قیمت خرید سهام به علاوه مخارج تحصیل از قبیل کارمزد کارگزار ، حق الزحمه و عوارض و مالیات خرید می باشد .
 
 چنانچه سرمایه گذاری تحصیل شده در برگیرنده سود تضمین شده یا سود سهام تعلق یافته و دریافت نشده باشد ، بهای تمام شده عبارت از بهای خرید پس از کسر هرگونه سود تعلق یافتۀ دریافت نشده خواهد بود .
 
 طبقه بندی سرمایه گذاری به کوتاه مدت و بلند مدت به قصد مدیریت از لحاظ مدت زمان نگهداری سرمایه گذاری بستگی دارد . اگر سرمایه گذاری به قصد تبدیل به وجه نقد در طی مدتی کمتر از یکسال از تاریخ ترازنامه و یا در طی مدت چرخه عملیات ( هرکدام که طولانی تر باشد ) انجام شده باشد ، نوعاً کوتاه مدت تلقی خواهد شد .
 
 سرمایه گذاری های جاری می تواند شامل سرمایه گذاری سریع المعامله در بازار و یا سرمایه گذاری های جاری دیگر باشد . سرمایه گذاری سریع المعامله در بازار شامل آن دسته از سرمایه گذاری ها می باشد که اولاً بازار فعالی که آزاد و قابل دسترس باشد برای آن وجود داشته و ثانیاً قیمت های معاملاتی در چنین بازاری معلوم بوده و علنی اعلام شود . به گونه ای که قابلیت اتکاء داشته و بتوان براساس آن معامله انجام داد .
دسته بندی: مباحث رشته ها » اقتصاد

تعداد مشاهده: 14388 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:221 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    این پاورپوینت در مورد حسابداری سرمایه گذاری کوتاه مدت و حسابداری مطالبات در حسابداری میانه در 42 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: حسابداری سرمایه گذاری کوتاه مدت و حسابداری مطالبات در حسابداری میانه،حسابداری سرمایه گذاری کوتاه مدت،سرمایه گذاری،سرمایه گذاری کوتاه مدت در سهام،روشهای ارزیابی سرمایه گذاریها،روش ارزش بازار،مالیات سود سهام،روشهای حسابداری مطالبات،مطالبات تجاری،مطالبات مشکوک الوصول،بازیافت مطالبات سوخت شده ،روش درصدی از فروش نسیه،مانده حسابهای دریافتنی،روش شناسایی ویژه روش حذف مستقیم، و...ومنابع می باشد.