پاورپوینت روستای آغویه

دسته بندي : مباحث رشته ها » معماری
پاورپوینت روستای آغویه

در قالب ppt ودر 25 اسلاید وقابل ویرایش


قسمتی از متن فایل::

براساس آخرين تقسيمات سياسی، روستای مورد مطالعه از جمله روستاهای استان آذربايجانشرقی شهرستان کليبر و بخش مرکزی و دهستان ميشه پارا محسوب می شود. اين دهستان شامل 40 روستا به مرکزيت اسکلو می باشد. روستا در18 کيلومتری کليبر و 7 کيلومتریاسکلو واقع شده است.
روستا از شمال به روستای ناپشته و از جنوب غرب  به روستای علی آباد و از طرف غرب به روستای اسکلو  و از شرق به روستای  هجران دوست  محدود می گردد. روستا در طول جغرافيايی 46 درجه و 56 دقيقه  و عرض جغرافيايی 38 درجه و 51دقيقه و  و با ارتفاع 1588 متر از سطح دريا واقع شده است. روستا از نوع روستاهای کوهپايه ای و با آب و هوای نسبتا سرد  و از جمله عوارض طبيعی وجود کوه سينه يورد و دره فندقلو در شمال و کوه تخت يورد و رودخانه علی آباد در غرب و کوه بالديرقانلو  و دره قلعه چای در شرق  روستا اشاره کرد. از لحاظ عوارض مصنوعی می توان به راه ارتباطی و آسفالت کليبر- عاشقلو  که از نزديکی روستا عبور می کند اشاره کرد.
بنا به اعتقاد اهالی در ايام قديم رهگذری  در اين مکان ساکن می شود که اسب او در اثر خوردن گياهان موجود در محوطه مسموم و از بين می رود و از آن پس اين منطقه به نام (آغی =زهر) نام گرفته شده است.


دسته بندی: مباحث رشته ها » معماری

تعداد مشاهده: 3048 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:17,547 کیلوبایت

 قیمت: 57,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل