انواع اتصالات پایپینگ

دسته بندي : جزوات درسی و مقالات » مکانیک
این تحقیق در مورد انواع اتصالات پایپینگ در 60 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد.

بخشی از محتوا ::

تعریف:
اتصالات بخشی از لوله كشی است كه برای تغییر جهت حركت، شاخه گذاری و یا اتصال بخش ها در سیستم لوله كشی استفاده می شوند، انواع گوناگونی دارند و در سایز های مختلف و وزن های گوناگون (Schedule) مانند لوله ها ساخته می شوند اتصالات معمولا به سه دسته تقسیم می شوند. ته جوش داده (Butt–Weld)،پیچی جوش داده (Socket–Weld)، پیچ خورده است. فقط متداولترین نوع را در این مقاله مقایسه می كنیم.

مواد سازنده:

مانند لوله ها اتصالات نیز از مواد گوناگونی ساخته می شوند و معمولا منطبق با جنس لوله هایی كه بدان ها اتصال می یابند ساخته می شوند. بعضی از جنس Cast Iron و برخی Malleable Iron و برخی Forged Steel و بقیه حتی از صفحه های لوله شدۀ استیل ساخته می شوند. بیشترین استفاده در این میان مربوط به كربن استیل به همراه Stainless Steel, Chromes، آهن، برنج،مس، سرب، آلومینیوم، شیشه، لاستیك و انواع گوناگون پلاستیك و مواد فلزی پلاستیك دار می باشد.

انواع اتصالات:

بطور عادی اتصالات به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: On–Line,In–Line و خاتمه اتصالات In-Line عبارتنداز:

(Reducers,Couplings,Tees Elbows ELL) اتصالات On–Line عبارتند از: دامنه وسیعی از O–Letها كه اساسا برای ایجاد انشعاب كاربرد دارند. خاتمه ها، عبارتند از اشكال مختلف كلاهك ها و درها كه برای بستن انتهای لوله بكار می روند. همچنین مواردی را بررسی خواهیم كرد كه بعنوان جایگزین هایی برای این سه نوع مطرح می گردند.

اتصالات Butt-weld (ته جوش داده):

(Elbows(ELLS:

Elbow اتصالی است كه برای تغییر جهت بكار می رود. 5 نوع اساسی آن موجود است دور بلند 450 دور بلند نوع سوم نیز 900 دور كوتاه می باشد. نوع چهارم دور بلند كاهشی و نهایتا نوع پنجم دور بلند 1800خم بازگشتی است.

( Butt–Weld) به طور پایه در اندازه های 900 یا 450 ساخته می شود. با این حال برای سفارش خاص و با هزینۀ مضاعف سایزهای بزرگتر با شعاع های گردشی متفاوت ساخته می شوند.این اتصالات (900یا 450 یا 1800) می توانند برای كاربردهای زاویه ای خاص در سیستم تغییر یافته و اصلاح شوند. Elbow می تواند مانند لوله با شعله و یا ماشین در زاویه ای خاص برش بخورند. سر دیگر با ماشین صاف میشود و به زاویه ای مناسب برای جوشكاری می رسد. این عمل آسیبی به اتصالات نمی رساند.
دسته بندی: جزوات درسی و مقالات » مکانیک

تعداد مشاهده: 8171 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 60

حجم فایل:3,019 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    این تحقیق در مورد انواع اتصالات پایپینگ در 60 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد.